Διαδικτυακή Διάλεξη με θέμα «Growing the Profile of Platonic Studies in Olympiodorus' Alexandria» (εισηγητής: Harold Tarrant)

Στο πλαίσιο του Eρευνητικού Προγράμματος «Μεταξύ Αθήνας & Αλεξάνδρειας. Πλατωνισμός, 3ος–7ος αι. μ.Χ.» (2022-2024), το οποίο υλοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Α. Σ. Ωνάση, το ΙΜΣ-ITE, σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνιστικών Σπουδών (ΚΕΣ) της νέας Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, διοργανώνει μηνιαία σειρά διαλέξεων με θεματολογία που άπτεται του αρχαίου Νεοπλατωνισμού (3ος–7ος αι. μ. Χ.). 
Η σειρα φιλοξενεί ομιλίες διακεκριμένων μελετητών στα αγγλικά ή στα γαλλικά. Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Zoom στις 7μμ. (ώρα Ελλάδος). 
Για το έτος 2022, οι διαλέξεις επικεντρώνονται στον Αλεξανδρινό και Αθηναϊκό Νεοπλατωνισμό, με έμφαση στον Πλωτίνο (204/5-270) καθώς και στην ύστερη νεοπλατωνική πρόσληψη και κριτική της φιλοσοφίας του. 
Οι συναντήσεις είναι ανοικτές σε όλες και όλους!
 
Την Τρίτη 8 Νοεμβρίου στις 19:00 ο Prof. Harold Tarrant (University of Newcastle Australia) θα μιλήσει με θέμα : «Growing the Profile of Platonic Studies in Olympiodorus' Alexandria». Η ομιλία και η συζητηση θα γίνουν στα αγγλικα.

Περίληψη
When Olympiodorus wrote his Commentary on Plato’s Gorgias the place of Platonic Studies at Alexandria must have been rather insecure. Ammonius Hermeiou, to whom he looked as his teacher, failed to leave us any work that professed to teach Plato rather than Aristotle. Certainly he had an interest in Plato, but for some reason this was never reflected in extant writings or indirect reports. His immediate successor seems to have been the mathematician Eutochius, and Olympiodorus gives the impression of rebuilding Platonism from almost nothing. Extant work suggests a lively interest in Socrates in particular, a figure comparatively easily marketed to a Christian community, and able to be studied through some of the most appealing of Plato’s dialogues. Later Platonic commentaries suggest the growth of resources for Platonic studies, with more reference to the Athenian school, and a growing worry about the strength of the school’s Aristotelian foundations. The occasional hint of Socratic aporia and a complex approach to Plato seem to have enabled Olympiodorus to become one of the most respected teachers ever in the complex Alexandrian community.

O σύνδεσμος για τη συνάντηση (θα χρειαστεί να κάνετε εγγραφή) βρίσκεται ΕΔΩ.

Youtube live streaming